Vanliga frågor

Här hittar du svaren på några av de vanligaste frågorna.

ORDER & BESTÄLLNING

Kan jag beställa till andra länder än Sverige?

Via hemsidan går det i dagsläget endast att beställa från Sverige. Vill du beställa till annat land ber vi dig kontakta oss på info@4dogs.se.

Kan jag lägga till produkter eller ändra i en beställning jag redan gjort?

Om du vill lägga till produkter för leverans tillsammans med din första order lägger du enkelt en ny, kompletterande, beställning via hemsidan. Kontakta oss först så vi vet att din första order inte ska skickas förrän kompletteringen har kommit in. I kassan väljer du ett av de kostnadsfria fraktalternativen och skriver sedan i meddelanderutan i att den nya ordern ska samfraktas med din tidigare order. Vi ser då till att alla dina varor skickas samtidigt. Om du vill ändra i en beställning svarar du på orderbekräftelsen med besked på ändringen som behöver göras. Vi kontaktar dig då antingen via mail eller telefon beroende på vilken typ av ändring det gäller.

BETALNING

Vilka olika betalningsalternativ finns?

I vår webbshop erbjuder vi enkel och trygg betalning via Klarna. I kassan väljer du själv om du vill betala med kort (VISA, Mastercard eller American Express), direkt via bank eller faktura. Du har också möjlighet att dela upp betalningen.

I vår lagerbutik kan du betala med kort eller Swish.

Jag har frågor som rör min faktura. Vem ska jag kontakta?

Vid alla frågor som gäller din faktura och betalning ber vi dig kontakta Klarna på 08-120 120 10 eller klarna.com/se/kundservice/

LEVERANS & FRAKT

Hur lång är leveranstiden?

Normalt levereras dina varor inom 1-2 arbetsdagar. Till nordligare delar av Sverige kan dock leveransen från oss i Skåne ta ytterligare ett par dagar. En order som är lagd före kl 10.00 på förmiddagen på vardagar skickar vi normalt samma dag.

Kan jag välja annan leveransadress?

Javisst, det går bra. När du är i kassan skriver du bara in leveransadressen i fältet Meddelande till 4Dogs angående din order. Kom ihåg att också ange namn och mobilnummer till den som ska hämta ut paketet, om det inte är du själv.

Kan jag välja utlämningsställe?

Ja, det kan du. Du kan välja vilket DHL Service Point-ombud du vill. När du är i kassan skriver du bara in ditt val av ombud i fältet Meddelande till 4Dogs angående din order.

Här hittar du ombud som ligger i närheten av ditt postnummer. 

OBS! Ibland är det fullt hos ett ombud. De kan då inte ta emot fler paket. Det kan hända när som helst, men ofta i samband med till exempel Black Friday och runt jul. Paketet hamnar då hos ett annat ombud, oavsett om du gör ett eget val eller inte. Detta är inget vi kan påverka.

Vad kostar frakten?

Du har fri frakt om du handlar för minst 700 kr. Annars betalar du 69 kr i fraktavgift.

Kan jag spåra mitt paket?

Ja, du kan hålla koll på var ditt paket befinner sig. Använd den tiosiffriga koden du fick i din orderbekräftelse och skriv in den på DB Schenkers sida för spårning av paket. https://www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/spara-och-sok
Tips! Du kan också hålla koll på dina paket och dina leveranser med appen Mina paket. Här får du löpande information och aviseringar om var ditt paket är och när du kan hämta det.

Hur vet jag när mitt paket kommer om det är hemleverans?

Du kommer att få ett sms med förslag på leveransdag och ungefärlig tid (normalt ett tidsspann på 4 timmar). Tiden kan ändras enligt instruktioner i sms:et du får. Vanligtvis är det bara paket över 20 kg och paket som är mer än 3 meter i omkrets som levereras direkt till adressen i din beställning.

Vad gör jag om paketet jag hämtar ut är skadat?

Vid synlig skada på ditt paket när du hämtar det ska du genast meddela det till utlämningstället eller chauffören som lämnar paketet. Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss via mail på info@4dogs.se. Fotografera eller filma paketet och/eller produkten och bifoga bilden/filmen i mailet. Ange ordernummer och förklara vad som hänt.

Kan någon annan hämta ut mitt paket?

Ja, men personen som hämtar ut ditt paket måste kunna visa upp både din och sin egen legitimation.

RETURER & REKLAMATION

Jag har ångrat mitt köp. Hur gör jag en retur?

Du kan ångra ditt köp i upp till 30 dagar och returnera varan på egen bekostnad till oss. Så här gör du:

1. Packa produkt och följesedel

Ange anledning till returen på den bifogade följesedeln. Förpacka produkten väl tillsammans med följesedeln. Använd gärna kartongen du fick leveransen i. Produkten ska vara oanvänd och ligga i sin originalförpackning om sådan finns.

2. Välj fraktsätt

Du kan själv välja hur du vill returnera varan. Returen gör du på egen bekostnad. Gå till exempel in på www.fraktjakt.se eller www.postnord.se för att hitta ditt billigaste fraktsätt. Returfraktsedel kan också beställas hos oss för 149 kr. Läs mer och köp returfrakt här.

Om du bor i närheten av Landskrona eller har vägarna förbi kan du returnera varan utan kostnad direkt till vår lagerbutik på Lodjursgatan 4B.

Jag vill reklamera en vara. Hur gör jag?

Om något är fel på varan du köpt, eller om den är skadad, är du välkommen att reklamera den. Fotografera eller filma produkten och skicka bilden/filmen till info@4dogs.se. Ange också reklamationsorsak. Vi kommer sedan att höra av oss till dig med information om åtgärd.

Hur länge kan jag ångra mitt köp?

Du har rätt att ångra ditt köp i upp till 30 dagar, förutsatt att varan inte är använd och att du kan returnera varan i sitt ursprungliga skick. Ångerrätten gäller dock inte hygienprodukter och varor som ska förtäras.

Vem betalar frakten för att returnera en order?

Om du ångrar ett köp eller vill byta en vara är det du som avsändare som står för frakten. Vid reklamationer är det vi som betalar returfrakten. Du kommer att få ersättning för både varan du returnerar och den ursprungliga fraktkostnaden.

När får jag mina pengar tillbaka efter en godkänd retur eller reklamation?

Så snart vi mottagit din returnerade vara krediterar vi varans värde på samma betalsätt som du använde vid köpet. Eventuell fraktkostnad krediteras inte. I de fall betalning är gjord via Klarna sker återbetalningen även via dem.

KAMPANJER & ERBJUDANDEN

Hur får jag information om era erbjudanden och kampanjer?

Bästa sättet att hålla koll på våra erbjudanden och kampanjer är att prenumerera på vårt Nyhetsbrev. Men du kan också kika in på REA i menyn. Där hittar du allt från tillfälliga kampanjvaror till säsongsprodukter och utgående artiklar till reducerat pris.

PRESENTKORT

Kan jag köpa ett presentkort hos er?

Ja, det kan du. Beställningen av presentkortet gör du på info@4dogs.se och betalningen gör du via faktura. Den här informationen behöver vi av dig som ska betala fakturan:

- Namn, postadress, e-postadress och telefonnummer till betalande kund.

- Namn på mottagare av presentkortet.

- E-postadress alternativt postadress till mottagare av presentkortet, om du vill att det ska skickas från oss.

- Belopp i svenska kronor.

Presentkortet skickas, via mail eller post till betalande kund eller mottagare av presentkortet, så snart fakturan är betald.

Presentkortet innehåller en rabattkod som uppges i kassan vid köp i vår webbshop. Om mottagaren inte utnyttjar hela summan vid köpet, går det bra att höra av sig till oss för att få en ny rabattkod på resterande belopp.

FÖR FÖRETAG

Hur handlar jag som hundfrisör?

Om du har ett registrerat företag och arbetar som hundfrisör kan du få ta del av våra rabatter. Läs mer under rubriken För hundfrisörer längst ner på sidan.

Hur handlar jag som företag eller återförsäljare?

Som företag beställer du via vår webbshop som vanligt. När du kommit till kassan, klicka på Byt till företagskund och registrera dina uppgifter.