Köpvillkor

1. Allmänna villkor

4Dogs tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Konsumentkoplagen/

http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Lag-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

2. Beställning

Beställning av 4Dogs produkter kan göras via www.4dogs.se. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.

Beställning är bindande från 4Dogs sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

4Dogs förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta 4Dogs och avboka den.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. 4dogs reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Fraktkostnad tillkommer vid köp för under 700 svenska kronor, eller då kunden beställer Hemleverans av litet paket. 

4. Betalning

Faktura via Klarna

Handla nu - betala efter leverans!

Att betala mot faktura via Klarna är ett säkert och smidigt betalsätt. Det innebär att du betalar först när du har fått hem dina varor, vilket gör att du kan kontrollera varorna innan du betalar. Om du betalar fakturan inom 14 dagar tillkommer inga avgifter. Du kan även välja att betala fakturan i slutet av nästkommande månad. Då tillkommer en avgift på 29 kr.

Alla uppgifter du behöver för att betala står på din faktura och de går också att se på Mitt Klarna

Klarna Delbetalaning eller Konto

När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en faktura. Denna betalar du i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer. Det är smidigt. Dessutom betalar du bara en enda aviavgift om 29 kr. Du kan betala hela fakturabeloppet varje månad om du vill. Eller dela upp totalbeloppet och betala i din egen takt.

Om din betalning blir sen eller uteblir skickar vi en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift och eventuell dröjsmålsränta. Om vi fortfarande saknar betalningen när även påminnelsens förfallodatum har passerat, kan ärendet gå vidare till Segoria som sköter inkassonteringen. 

Behöver du mer tid på dig att betala kan du förlänga betaltiden med 10 dagar på Mitt Klarna.

Allmänna villkor hittar du här: www.klarna.se

Förskottsbetalning

Pengarna ska sättas in på vårt bankgironummer, 887-0354, betalningsmottagare 4Dogs Import Sweden AB. När pengarna finns på vårt konto skickar vi de beställda varorna. Det tar normalt ca 2-3 bankdagar från betalningstillfället. Kom ihåg att ange ditt namn och eventuellt ordernummer på betalningen! 

5. Frakt

Din order levereras fraktfritt till DHL:s närmaste utlämningsställe (Service Point) inom Sverige. För order under 700 kr tillkommer en fraktkostnad på 69 kr.

Skrymmande varor, såsom elektriska och hydrauliska badkar och trimbord (ej Booster Bath), skickas med DHL och levereras direkt till önskad leveransadress inom Sverige utan extra kostnad.  

6. Leveranstid

Beställningar inkomna före kl 10.00 skickas normalt samma dag, om betalning sker via Klarna. Normalt finns din beställning att hämta ut på DHL:s utlämningsställe 1-4 arbetsdagar efter att din order skickats från oss. 

Vår ambition är att alla varor du har beställt ska paketeras och levereras tillsammans. Om någon vara du har beställt är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid via mail för att ge dig möjlighet att godkänna senare leveransdag eller ändra beställningen.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. 4Dogs förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Varje försändelse får ett unikt sändningsnummer som används när du hämtar ut paketet på ditt utlämningsställe. Anger du ditt mobilnummer i beställningen skickas en sms-avi till din mobil. Annars skickas avin till den e-postadress som du angivit i din beställning. 

7. Outlösta försändelser

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Tänk på att ditt utlämningsställe ibland kan ligga på en närliggande ort i stället för den ort där du är bosatt. Har du önskemål om att ditt paket ska levereras till ett speciellt utlämningsställe går det bra att kontakta oss via mail eller telefon före klockan 10.00 dagen efter du har lagt din order. 

Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på minst 400 kr, per paket beroende på paketets storlek och leveranssätt, för att täcka våra administrativa kostnader samt returfrakt. 

8. Reklamation

Vid synlig skada på ditt paket när du hämtar det ska detta genast meddelas till utlämningstället eller chauffören som lämnar paketet. Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss via mail eller telefon. Vi ersätter dig på lämpligt sätt, antingen genom en ny likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Som kund har du givetvis inga fraktkostnader i samband med godkända reklamationer. 

Reklamationer ska ske inom skälig tid, som längst inom två månader efter att felet uppmärksammades. Vid eventuella tvister som vi inte skulle lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer då deras rekommendationer. 

9. Ångerrätt

4Dogs tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter mottagandet även om varan har öppnats. Det förutsätter dock att varan inte har använts och att den återsänds i ursprungligt skick. Kunden står för kostnaden för returfrakt, och varan får ej skickas mot postförskott. Skickas varan mot postförskott så kommer den ej att lösas ut. Paketet ska packas med omsorg och klara av vardaglig hantering i stora terminaler. Det är du som kund som är ansvarig för paketet under returfrakten. Varan ska helst skickas till oss som företag. Skickas varan till utlämningsställe kan det ta upp till 14 dagar innan försändelsen hämtas och din faktura krediteras. 

Så snart vi mottagit din returnerade vara krediterar vi varans värde på samma betalsätt som du använde vid köpet. I de fall betalning är gjord via Klarna sker återbetalningen även via dem. 

Outlöst paket betraktas inte som om du har utnyttjat din ångerrätt, och debiteras med en avgift på minst 400 kr, enligt avdelning 7. Outlösta försändelser ovan.

När du ska returnera en vara du ångrat köp av skickas den till:

4Dogs Import Sweden AB, Lodjursgatan 4 B, 261 44 Landskrona

Du måste bifoga din följesedel eller orderbekräftelse i din returförsändelse. Har du inte den kvar bifogar du i stället en lapp med beställarens namn och adress. 

10. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

11. Reservation

4Dogs reserverar sig för slutförsäljning och eventuella tryckfel i innehåll och prislista på webbsidan, samt ändringar teknisk data som ligger utanför vår kontroll. 

Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som produkten har i verkligheten. Hur färgen återges beror på inställningar i din dator.

Alla bedrägeriförsök och falska beställningar polisanmäls med rättslig följd. 

12. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.